2013/06/02

Truskawkowy aksamit (red velvet cupcakes).



Witam wszystkich gorąco! :)

W ciągu ostatnich kilku dni lato dało o sobie znać bardzo wyraźnie, przynajmniej u mnie. Natchniona więc rozpoczęciem sezonu letnio-grillowo-truskawkowego postanowiłam pobawić się trochę w kuchni i zadowolić domowników kilkoma słodkimi pysznościami.
I choć tematyka bloga w zamierzeniu miała być wyłącznie kosmetyczna, to jednak pomyślałam że od czasu do czasu podzielę się z Wami sprawdzonymi przepisami. Mam nadzieję, że nie macie nic przeciwko! :)


Wczoraj wieczorem naszła mnie ochota na robienie babeczek. Kilka dni temu przyrządziłam Red Velvet Cupcakes, jednak mimo długiego pobytu w piekarniku nie chciały się dobrze przepiec. Tak więc odszukałam inny przepis, wypróbowałam i okazał się idealny! Babeczki rozeszły się w kilka minut i wszyscy byli nimi zachwyceni. Są bardzo proste w wykonaniu, a smakują niebiańsko.



PRZEPIS (na 12sztuk):

- 1 duże jajko
- 120ml naturalnej smietanki (można zastąpić jogurtem naturalnym lub kefirem)
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- czerwony barwnik (jeśli macie ten w proszku wystraczy odrobina, ok. 1/4 małej łyżeczki)
- 180ml oleju roślinnego
- 200g mąki tortowej
- 200g cukru
- płaska łyżka niesłodzonego kakao
- szczypta soli (1/4 małej łyżeczki)
- 1 łyżka octu z białego wina (lub pół łyżki zwykłego octu)




WYKONANIE:
Przygotuj 2 miski. Do jednej wsyp wszystkie suche składniki i dokładnie je wymieszaj, do drugiej wlej wszystkie mokre składniki i zmiksuj je dokładnie mikserem.
Następnie do mokrej mieszaniny wsypuj po trochu suchej mieszanki, cały czas miksując.
Gdy całość będzie już połączona w jednolite, gładkie ciasto podziel je równo na 12 babeczek (czyli po ok. 2 łyżki do każdej 'miseczki' w babeczkowej blasze wyłożonej papilotkami).
Wstaw do piekarnika ustawionego na termoobieg i piecz przez 20-25min w temp. 180stopni. Na koniec pieczenia wbij cienką wykałaczkę w środek babeczki - jeśli wyjdzie zupełnie czysta oznacza to, że babeczki można wyjąć.
Wystaw blachę, delikatnie wyjmij babeczki i odstaw je na ok. godzinę (aż zupełnie ostygną).



Te babeczki najlepiej (moim zdaniem) smakują z tradycyjnym, serkowym kremem. Do jego zrobienia potrzebujecie ok. 100g twarożku sernikowego, 50g masła, 150g cukru pudru i 1 łyżeczkę ekstraktu waniliowego. Wszystko razem zmiksować i nakładać po łyżce na wierzch każdej babeczki.
Jako smaczny dodatek świetnie sprawdza się przekrojona i położona na samą górę truskawka.

Palce lizać!





Dajcie im szansę, bo smakują niebiańsko!
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz